fbpx
Skip links

Tendințe de marketing pe care nu ar trebui să le ignorați atunci când vă elaborați planul de marketing pentru 2023

Fondatorul BIZ Tonic, o agenție de marketing digital care ajută startup-urile și IMM-urile să-și dezvolte practica de marketing și să isi facă introducerea pe piață, va explica cum ne putem elabora planul de marketing pentru anul 2023. De la alegerea corecta a unui nume, constructia unui logo, prezenta online, cât și identitatea offline indoor sau outdoor a afacerii, totul reprezintă un proces laborios care dacă este făcut ca la carte oferă șansa de a ajunge rapid la rezultate satisfacatoare.

Într-un peisaj în continuă schimbare, marketerii din ziua de azi trebuie să rămână mereu informați. Pe măsură ce tehnologiile avansează și condițiile de afaceri se schimbă, la fel și componentele care compun o strategie de marketing eficientă. Acest lucru este deosebit de important pentru fondatorii de startup-uri, care trebuie să găsească constant modalități creative de a-și comercializa produsele inovatoare. În ciuda faptului că operează cu un buget limitat, startup-urile pot într-adevăr să execute strategii și campanii de marketing de succes prin folosirea tacticilor din tendințe, rămânând în același timp la curent cu schimbările sociopolitice și juridice în evoluție, care afectează marketerii. În calitate de prestator de servicii de marketing la un număr de startup-uri în creștere, și eu trebuie să rămân la curent cu evoluția constantă a spațiului de marketing, a strategiilor, tacticilor și instrumentelor pentru a oferi îndrumări de marketing precise și în timp util. Iată patru dintre cele mai puternice tendințe de marketing pe care le-am întâlnit și pe care consider ca ar trebui să le luați în considerare atunci când dezvoltați planul de marketing al startup-ului dvs. în 2023.

1. Confidențialitatea datelor și orientarea către utilizator

Ultimii doi ani au adus schimbări majore în modul în care sunt colectate și utilizate datele utilizatorilor. Aceste schimbări au fost determinate și de legislația guvernamentală sporită (GDPR); neîncrederea consumatorilor și un nivel extrem de concurență în industria tehnologiei ar fi putut, de asemenea, să fi contribuit. Consumatorii par să fie mai conștienți și mai sinceri decât oricând despre cine își colectează datele, cum sunt acestea utilizate și ce drepturi ar trebui să aibă pentru a le proteja. De la expirarea cookie-urilor de la terțe părți până la modificarea semnificativă a caracteristicilor sale de confidențialitate de către Apple, gestionarea datelor mari devine din ce în ce mai rapid centrată pe utilizator. Companiile predau puterea înapoi utilizatorului și îi lasă să controleze câte date sunt dispuși să le partajeze. Cred că această tendință va continua abia până în 2025. Aceste schimbări ar putea avea un impact asupra strategiei de marketing a startup-ului dvs., deoarece marketerii trebuie acum să îndeplinească așteptările ridicate ale consumatorilor când vine vorba de protejarea datelor lor. Ar trebui să cultivați încrederea în rândul clienților dvs. prin transparență, cum ar fi incluzând politici de confidențialitate și termeni și condiții ușor accesibile pe site-ul dvs. Și fără cookie-uri terță parte pe care să te bazezi, startup-ul tău poate fi nevoit să vizeze consumatorii în mod diferit, fără a le folosi datele specifice. De exemplu, ați putea face acest lucru în context. În plus, luați în considerare stimularea consumatorilor oferindu-le o reducere sau un cod promoțional în schimbul adresei de e-mail sau al numărului lor de telefon și oferiți întotdeauna o opțiune de renunțare. În acest fel, te conectezi cu consumatorii care simt cum câștigă ceva în schimbul datelor lor.

2. Podcasturi și publicitate audio

Potrivit Statista, „numărul de ascultători de podcast [ar putea] depăși 160 de milioane în 2023, după creșteri de aproximativ 20 de milioane în fiecare an”. Versatilitatea podcast-urilor oferă o oportunitate excelentă pentru marketeri, deoarece consumatorii pot fi contactați oriunde și oricând despre aproape orice subiect. În cazul startup-urilor, puteți folosi podcasturi pentru a prezenta inovațiile și soluțiile pe care le oferiți, ceea ce vă poate ajuta să vă poziționați brandul ca lider de soluții în industrie. Luați în considerare să vă începeți propriul podcast sau să cereți ca fondatorul startup-ului să fie un invitat la un podcast cu o mulțime de urmăritori. Reclamele audio în podcasturi au înflorit și în acest an și mă aștept ca acest lucru să continue până în 2025. Un studiu realizat de Signal Hill Insights și Cumulus Podcast Network a constatat că trei din patru ascultători săptămânali de podcast spun că au luat măsuri după ce au auzit un anunț podcast. Ascultătorii de podcast se pot bucura de o experiență de ascultare perfectă atunci când gazda integrează reclame în emisiune în loc să folosească reclame audio preînregistrate care nu se potrivesc și perturbă conținutul. Publicitatea pe podcast poate fi o tactică eficientă în strategia de marketing a startup-ului dvs., deoarece poate crește gradul de conștientizare în rândul consumatorilor țintă, mai ales dacă difuzați reclame pe podcasturi cu subiecte care sunt strâns legate de produsul sau serviciul dvs.

3. Experiențe de realitate augmentată și virtuală

Accelerarea impusă de pandemia de Covid-19, a tuturor lucrurilor virtuale a determinat companiile să investească în tehnologii inovatoare care le-ar ajuta să înfrunte furtuna. Când magazinele fizice au fost forțate să se închidă, multe mărci au dezvoltat experiențe de realitate augmentată, astfel încât consumatorii să se simtă ca acasă în magazin. De exemplu, campania Burberry Pocket Bag AR din 2021 a permis consumatorilor să-și proiecteze și să vadă propriile sculpturi 3D de genți bazate pe noua campanie Burberry. În anii următori, mă aștept ca tehnologiile AR și VR să devină mai integrate în campaniile de marketing, pe măsură ce consumatorii semnalează că își doresc experiențe și interacțiuni unice cu mărcile pe care le iubesc. Experiențele AR și VR pot oferi startup-urilor un spațiu pentru a-și flexibiliza mușchii creativi și pentru a face ceea ce fac cel mai bine: să inoveze. De la încercări virtuale la NFT-uri purtabile, există o mulțime de modalități de a încorpora realitatea augmentată în strategia ta de marketing. Deși poate fi costisitor, startup-urile pot, de asemenea, să găsească opțiuni mai accesibile.

4. Marketing orientat spre scop

Deși marketingul orientat spre scop nu este o strategie nouă, pare să fi devenit mai răspândit în ultimii ani, ca răspuns la interesul consumatorilor pentru cauzele sociale. Marketingul orientat spre scop implică concentrarea eforturilor de marketing și comunicare ale companiei dvs. în jurul unei cauze sociale. Această strategie nu numai că umanizează afacerile, dar îi poate ajuta și pe consumatori să promoveze o conexiune mai profundă cu mărcile pe care le folosesc și în care au încredere. Există numeroase exemple de marketing orientat spre scop de la branduri mici și mari deopotrivă, dar unul dintre cele mai faimoase este cel al mărcii de încălțăminte TOMS și modelul său „One for One”, care a donat o pereche de pantofi cuiva care avea nevoie pentru fiecare pereche vânduta. Sprijinirea unei cauze sociale prin strategia de marketing a startup-ului dvs. este o modalitate excelentă de a construi încrederea consumatorilor și loialitatea mărcii, mai ales atunci când cauza este ceva strâns legat de valorile de bază ale startup-ului dvs. Rămânând la curent cu tendințele de marketing din industria dvs. respectivă vă poate ajuta să înțelegeți ce canale și tactici sunt solicitate. Aplicând aceste cunoștințe în planul dvs. de marketing, vă puteți asigura că este oportun și relevant și permite comunicatelor dvs. de marketing să ajungă la publicul țintă exact cum și când trebuie. Startup-urile care lucrează cu resurse limitate pot începe prin a implementa una sau două dintre tacticile de mai sus pentru a-și consolida planul de marketing pentru 2023.

Cel mai simplu mod de a dezvolta un start-up sau o afacere mică este de a apela la profesioniști. Este important sa cunosti strategii de marketing, dar aplicarea lor poate fi uneori înșelătoare. Fiecare strategie de marketing poate fi aplicată diferit în funcție de natura afacerii pentru care este construita. Echipa BIZ Tonic oferă nenumărate variante de aplicare, potrivite oricărui buget și oricăror necesități de piata. În loc sa va apucati sa învatati sau sa cititi sute de ore pentru a aplica o strategie eficienta, mai bine lăsați asta pe mana specialiștilor. Și noi, cei de la BIZ Tonic, la rândul nostru externalizam anumite servicii, deoarece înțelegem importanta unui serviciu de calitate, bine executat și livrat la timp, din respect pentru clienții noștri. Contactati-ne chiar acum și lasati marketingul pe mana noastră, pentru ca dvs. sa puteți aloca mai mult timp businessului pe care îl reprezentați.

Leave a comment

Utilizăm module cookie pentru a-ți îmbunătăți experiența în site. Te rugăm sa accepți, folosind butonul alăturat, dacă ești de acord cu Politica de Confidențialitate